Pagina's

Sunday, 20 November 2016

rome i • the beginning!

Mijn vingers zweven nu al een tijdje boven het het toetsenbord. Boven de "z" van zo-da's-een-tijd-je-geleden-maar-hier-ben-ik-weer, de "d" van duuuus-een-tijdje-gelden-maaaarrr-hier-ben-ik-weer, boven de "i" van i'm-back!-al-een-tijdje-back-in-holland-en-nu-ook-weer-back-to-blogging... Een intro kiezen kon ik niet maar ach, ik geloof dat het wel duidelijk is. In de tussentijd kwam ik terug uit rome (het-was-zo-leeeeuk)(en gezellig)(en gaaf)(en...) en thuis wachtte me al een bergje huiswerk op.  Behalve dat school eigenlijk direct weer begon, was het ook moeilijk om weer op Nederlandse bodem te zijn. Ik miste (nouja, eigenlijk nog steeds wel, maar okay) niet alleen gewoon de stad, maar ook de gezelligheid (24/7 je vriendinnen om je heel, ik vind het een feestje :), de sfeer, eigenlijk gewoon de romereis. Al met al is thuiskomen lastig. en stom.
________________________________________

Maar ik kijk terug op de reis met een glimlach, wát was het leuk. Altijd wanneer ik de foto's van zo'n reis bekijk beleef ik het gewoon opnieuw (dat is echt één van de dingen die ik zo leuk vind aan fotografie; if you do it right, you capture the moment) en daarom lijkt het me ook zo leuk om een reeksje traveldiaries te gaan maken! Dus, de komende artikelen neem ik je mee door de stromende regen naar de sint pieter, schattige, typisch-italiaanse straatjes door met een pizzabroodje in je hand,  we zullen verschillende musea bezoeken en een meerder keren langs het beroemde colosseum lopen. Maar vandaag begin ik bij het begin. De eerste dag: een busreis, het vliegtuig in, nog een busreis en tussendoor vooral veel wachten. (offerwijl: best een saaie dag & loods of cherry airplane pictures)

dag 1 • vrijdag 4 november.

Heel vroeg vertrokken we niet, we zouden ook pas 's middags vliegen. De busreis naar het vliegveld (Düsseldorf) ging het voornamelijk over hoe we er zin in hadden (orgineel onderwerp, het was niet alsof we het er niet de hele week ervoor ook al over hadden gehad ofzo. ) en hoe we niet beseften dat we eindelijk onderweg waren. Voor we het wisten stond het vliegveld op de borden en stonden we in de vertrekhal. Koffer inleveren, douane door en daarna nog lang wachten voordat het vliegtuig vertrok. Een paar rondjes door alle winkeltjes en een half stuk carrotcake later zaten we ein-de-lijk in het vliegtuig. vliegen, you hate it or love it. En ahh, ik HOU van vliegen. En dan vooral van het uitzicht...

Ken je van die feelgood momenten in films? In The intern bijvoorbeeld, zitten de twee hoofdpersonen op een bepaald moment in het vliegtuig met elkaar te praten en lachen en dan hebben ze het geluid eronder weggehaald en er een feelgood muziekje onder gezet. Kan je je het een beetje voorstellen? Zo voelde de vliegreis. We lachten, kletsen, aten en speelden wie ben ik terwijl onder ons bergen, stadjes en de zee voorbijzoefden. Terwijl het vliegtuig landde ging de zon onder en tegen de tijd dat we in de bus zaten was het al pikzwart buiten. Veel van Rome zagen we niet vanuit de bus, maar opeens reden we voorbij een gigantisch groot verlicht gebouw met zuilen ervoor. Ik heb geen idee of het een mooi, oud of belangrijk gebouw was, maar ik weet nog wel dat ik bijna tegen het raam geplakt zat, verbaasd over de grootte. (als ik de hele tijd een raam bij me had gehad terwijl we door Rome liepen, had ik er  waarschijnlijk voortdurend tegenaan geplakt gezeten, verbaasd over de grootte van... eigenlijk, alles, haha.)
De ene helft van de jaarlaag vloog via Schiphol en de andere helft ging via Duitsland. De groep uit schiphol was eerder vertrokken en toen we eindelijk voor ons hotelletje stonden, kwamen er jaargenootjes uit de schipholgroep aanlopen die net boodschappen hadden gedaan, en al volledig gesetteld waren. Stonden wij daar, nog niet eens helemaal aangekomen, met onze koffers in onze handen geklemd, vermoeid van de reis en eigenlijk alles behalve gesetteld. Nadat we onze koffers die de driehonderdvijfentachtig (of nouja, zo leek het) trappen op handen gesjouwd en in onze kamers hadden gedropt was het time for some food. School had die avond eten geregeld en aten we pasta als voorgerecht en als hoofdgerecht had de school die ons aangeraden had nou niet naar de mac te gaan als je in italië bent patat voor ons geregeld. oké...

*  *  *

De volgende keer: villa borghese, voor de eerste keer het centrum in, het collosseum  en heel veel regen.

liefs,

Arjanne
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments:

1. Wat leuk om je zo enthousiast te horen!! Door jouw foto's ziet zelfs de eerste "saaie" dag er al spectaculair uit! Ben benieuwd naar de rest :)

ReplyDelete
  2. Rome is zó geweldig! Het is echt mijn favoriete stad ever, ik ben er nu al twee keer geweest. Ik ben heel benieuwd naar je diaries (wat is Villa Borghese pretty he!) X

3. Aah Rome!! Ik wist niet dat je naar Rome bent geweest (ik mis veel, er liggen nog veel posts op me te wachten). Maar yay travel diaries!! Leuk!! Je foto's zijn trouwens echt mooi!!

4. Heerlijk deze foto's alleen al!

ReplyDelete
  5. Geweldig om te lezen en de plaatjes te bekijken. Ik ben zooo benieuwd naar alles, zo lijkt het net alsof ik zelf ook een beetje Romereis heb meegemaakt :P En die vliegtuigfoto's, liefde!!<3

6. Zo ontzettend leuk om te lezen! Je foto's zijn prachtig!

7. Zo'n mooie foto's! En dat zijn dan alleen maar de foto's van het reizen, heel tof :)

ReplyDelete
  8. Mooie fotootjes vanuit het vliegtuig! Jaaah, vliegen is zo fijn he. Ik ben super benieuwd naar al je Rome diaries want het klinkt zo tof allemaal!
    Liefs x

9. Oh, mens, wat heb ik zin in alle komende postjes! Je schrijft ook zo leuk. En het opstijgen vind ik echt leuk.

ReplyDelete
  10. Ah, zalige foto's Arjanne! Het lijkt alsof er enkele analoog zijn, want er zitten van die barstjes in, (of hoe heet dat, haha). Oh man da's zo frustrerend dat je nog niet gesetteld bent in het begin, haha. Oh wel echt een toppunt, patat in italië, haha.

11. Wat fijn dat je zo enthousiast bent, ik word ook helemaal enthousiast van de foto's!

12. Wauw mooie foto's! Heel veel sfeer. Ik heb nog maar twee keer met het vliegtuig gereisd, maar die uitzichten blijf ik indrukwekkend vinden!

ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, ik lees ze met plezier!

You just made my day!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...